Moholy Nagy "Malerei, Fotografie, Film" , "Ζωγραφική, Φωτογραφία, Φίλμ", 1925
Το βιβλίο σταθμός για την φωτογραφία, με φωτογραφίες τραβηγμένες από τον ίδιο και τη γυναίκα του, Lucia Moholy, συνόψιζε ολόκληρη την γκάμα των δυνατοτήτων που προσφέρε το μέσο. Το κλειδί σε αυτόν τον συλλογισμό ήταν ο πρωταρχικός δομικός ρόλος του φωτός.
Για τον Moholy Nagy, το φως ήταν ταυτόχρονα ο φυσικός παράγοντας και το πνευματικό στοιχείο.
Η φωτογραφία έγινε βασικό μέρος των καλλιτεχνικών ερευνών που ανέλαβε το Μπάουχάουζ, και βοήθησε στη διαμόρφωση της Νέας Οπτικής. Ο Moholy Nagy επηρεάζει τους φωτογράφους με τα πειραματά του, τα οποία δοκίμαζαν τα όρια της ακαδημαικής φωτογραφίας με την εντυπωσιακή χρήση νέων τεχνικών (οπως ήταν τα Φωτογράμματα) και μορφικών στρατηγικών που εκείνος θεωρούσε πολύ σημαντικές για την “αντικειμενική οπτική του καιρού μας”...
"Εκπλήσσουσες" γωνίες ληψης (υπό γωνία προς τα πάνω και υπό γωνία προς τα κάτω), “αντι-σύνθεση” (η σκόπιμη χρήση πλάγιων γραμμών περισσότερο, παρά κάθετων και οριζόντιων που υπερισχύουν στην κλασσική σύνθεση), παραμόρφωση, έντονες σκιές, υψηλό κοντράστ, θετικοαρνητικά εφφέ (δηλαδή, διατήρηση των ανεστραμμένων αξιών του αρνητικού στη θετική εκτύπωση), πολύ κοντινά πλάνα, φωτομακρογραφία και φωτομικρογραφία, χρήση κοίλων και κυρτών καθρεφτών.
Αυτόν τον τρόπο απεξάρτησης του Βλέμματος από τον συνήθη τρόπο όρασης, συμπλήρωναν το κολλάζ, η διπλή έκθεση και το φωτομοντάζ.
Η φωτογραφία αρχικά έπαιζε σχετικό μικρό ρόλο στο Μπάουχόουζ, αυτό όμως άλλαξε το 1923, με το διορισμό του Moholy Nagy ως διευθυντή του εργαστηρίου μετάλλου, και αρχότερα με την εισαγωγή της Βασικής σειράς μαθημάτων ή Vorkus.
Είχε ξεκινήσει την καριέρα του ως ζωγράφος, αλλά κατά τη διάρκεια της θητείας του στο Μπάουχάουζ οι μοναδικές δυνατότητες της φωτογραφίας να αμφισβητεί καθιερωμένα μοντέλα οπτικής επικοινωνίας, έγιναν από τα πρωταρχικά του ενδιαφέροντα.
Ο Nagy επηρεάστηκε και από την δουλειά του Walter Peterhans ο οποίος άνοιξε εκεί το φωτογραφικό του στούντιό το 1929.
Οι φωτογραφίες που πλαισιώνουν το κείμενο είναι από το βιβλίο του Nagy και από δουλειά του Walter Peterhans.
Η φωτογραφία έγινε βασικό μέρος των καλλιτεχνικών ερευνών που ανέλαβε το Μπάουχάουζ, και βοήθησε στη διαμόρφωση της Νέας Οπτικής. Ο Moholy Nagy επηρεάζει τους φωτογράφους με τα πειραματά του, τα οποία δοκίμαζαν τα όρια της ακαδημαικής φωτογραφίας με την εντυπωσιακή χρήση νέων τεχνικών (οπως ήταν τα Φωτογράμματα) και μορφικών στρατηγικών που εκείνος θεωρούσε πολύ σημαντικές για την “αντικειμενική οπτική του καιρού μας”...
"Εκπλήσσουσες" γωνίες ληψης (υπό γωνία προς τα πάνω και υπό γωνία προς τα κάτω), “αντι-σύνθεση” (η σκόπιμη χρήση πλάγιων γραμμών περισσότερο, παρά κάθετων και οριζόντιων που υπερισχύουν στην κλασσική σύνθεση), παραμόρφωση, έντονες σκιές, υψηλό κοντράστ, θετικοαρνητικά εφφέ (δηλαδή, διατήρηση των ανεστραμμένων αξιών του αρνητικού στη θετική εκτύπωση), πολύ κοντινά πλάνα, φωτομακρογραφία και φωτομικρογραφία, χρήση κοίλων και κυρτών καθρεφτών.
Αυτόν τον τρόπο απεξάρτησης του Βλέμματος από τον συνήθη τρόπο όρασης, συμπλήρωναν το κολλάζ, η διπλή έκθεση και το φωτομοντάζ.
Η φωτογραφία αρχικά έπαιζε σχετικό μικρό ρόλο στο Μπάουχόουζ, αυτό όμως άλλαξε το 1923, με το διορισμό του Moholy Nagy ως διευθυντή του εργαστηρίου μετάλλου, και αρχότερα με την εισαγωγή της Βασικής σειράς μαθημάτων ή Vorkus.
Είχε ξεκινήσει την καριέρα του ως ζωγράφος, αλλά κατά τη διάρκεια της θητείας του στο Μπάουχάουζ οι μοναδικές δυνατότητες της φωτογραφίας να αμφισβητεί καθιερωμένα μοντέλα οπτικής επικοινωνίας, έγιναν από τα πρωταρχικά του ενδιαφέροντα.
Ο Nagy επηρεάστηκε και από την δουλειά του Walter Peterhans ο οποίος άνοιξε εκεί το φωτογραφικό του στούντιό το 1929.
Οι φωτογραφίες που πλαισιώνουν το κείμενο είναι από το βιβλίο του Nagy και από δουλειά του Walter Peterhans.