Jean Pierre Rey

20 Αυγ 2017



Caroline de Bendern - Η Marianne του Μάη του '68


13 Mαίου 1968

“Είμαστε  καθ’ οδόν προς τη Βαστίλη. Ανέβηκα στους ώμους ενός φίλου. Ζητούσαν κάποιον να  κρατάει τη σημαία κι εγω άρπαξα την  ευκαιρία διότι πόνεσαν τα πόδια μου απο το περπάτημα. Δεν ήθελα την κόκκινη σημαία γιατί οι κομμουνιστές σαμπόταραν το κίνημα, ούτε τη μαύρη γιατι δε γνωρίζω τίποτα για τους αναρχικούς. Πήρα τη σημαία του Βιετνάμ γιατί  είναι σύμβολο ενός πολέμου που όλη η νεολαία κατακρίνει. Ξαφνικά νιώθω το ενδιαφέρον όλων επάνω μου και παίρνω πόζα...
Θέλω να είμαι ωραία  μπροστά στο πλήθος που ακτινοβολεί, με το βαρύ σύμβολο στο χέρι μου, δεν παίζω πια κανένα ρόλo γίνομαι αυτό που παρίστανα εγώ, η αγγλίδα αριστοκράτισσα αντιλήφθηκα τη βαρύτητα της στιγμής και την ευθύνη μου....” Caroline de Bendern,  23 ετών.



Jean Pierre Rey 



Ο φωτογράφος Jean Pierre Rey του πρακτορείου Gamma, που καλύπτει την πορεία, απαθανατίζει τη στιγμή. Η Caroline βρίσκεται στην πλάτη του καλλιτέχνη Jean-Jacques Lebel διασχίζοντας τους δρόμους του παρισιού.
´Ετσι γεννιέται η εικόνα σύμβολο του Μάη του '68. Η φωτογραφία πρωτοδημοσιεύτηκε στο Paris Match και στη συνέχεια στο Life. Από τότε ακολούθησαν εκατοντάδες δημοσιεύσεις, πρωτοσέλιδα και αφίσες.

Η Caroline τρείς φορές διεκδίκησε τα δικαιώματα της φωτογραφίας από τον Ray, αλλά και τις τρείς φορές τα δικαστήρια δικαίωσαν τον Ray.

Μετά την εξέγερση του Μάη, η Caroline ασχολήθηκε με την τζαζ και με τον κινηματογράφο. Παντρεύτηκε τον σημαντικό σαξοφωνίστα και συνθέτη Barney Wilen (1937 – 1996) στον οποίο έκανε και φωνητικά σε δίσκους του. Επίσης, σκηνοθέτησε το φιλμ "A l'intention de Mlle Issoufou a Bilma", το 1971 με σάουντρακ του Wilen.



επιμέλεια: J.Eco
πηγές:  Lifo






Η Caroline του σήμερα






Δημοσιεύματα