Η διαφήμιση φωτογραφικού εξοπλισμού

02 Νοεμβρίου 2016


Μικρή ιστορική αναδρομή στις διαφημιστικές καμπάνιες  για το χώρο της  Φωτογραφίας μέσα από Ελληνικά περιοδικά του χώρου στις δεκαετίες  '70 και  '80 . Βλέπουμε μέσα από αυτές τις καταχωρίσεις τις εξελίξεις στην επιστήμη της Φωτογραφίας,  την έλευση νέων μοντέλων μηχανών, φίλμ και εξαρτημάτων στην ελληνική αγορά. 'Ολα είναι παρόντα, ο ανταγωνισμός των καταστημάτων και οι προσφορές στους πελάτες, οι  Σχολές Φωτογραφίας και το καλεσμά τους για σπουδαστές στον καινούργιο κόσμο που ανοίγεται.  Η μετάβαση από το ασπρόμαυρο στο έγχρωμο φίλμ, τα ιστορικά μαγαζιά πώλησης και οι πρώτες  αντιπροσωπίες.

Πόσα εξαρτήματα, πόσες συσκευές που είναι σχεδόν άγνωστα ότι υπήρξαν για τους φίλους της Ψηφιακής Φωτογραφίας και των κομπιούτερ.
Πόσο εύκολα έχουν γίνει σήμερα τα πράγματα με την ψηφιακή τεχνολογία, από την λήψη έως την επεξεργασία της φωτογραφίας. Πόση γνώση, εμπειρία, κόπο, χρόνο και χρήμα ήθελε ο φωτογράφος της παλιάς εποχής για να δημιουργήσει κάτι που σήμερα είναι  σχεδόν αυτονόητο με την χρήση των προγραμμάτων επεξεργασίας.

Μερικά από τα ερωτήματα που βασανίζουν  την σύγχρονη Ψηφιακή Φωτογραφία

- Το εικαστικό αποτέλεσμα της ψηφιακής  επεξεργασίας δικαιώνει το Φωτογράφο;
- Πόση "ποσότητα"  επεξεργασίας (εάν μπορούμε να το μετρήσουμε) "χωράει" σε  μία φωτογραφία;
- Το καλλιτεχνικό αισθητήριο του κάθε φωτογράφου προσθέτει ή αφαιρεί  στην κατοπινή επεξεργασία της φωτογραφίας;
- Να είμαστε φειδωλοί ή γενναιόδωροι στην ποσότητα των ψηφιακών φωτογραφιών ;
- Οι ευκολίες του ψηφιακού κόσμου, μας κάνουν καλύτερους φωτογράφους;

κείμενο-επιμέλεια: J. Eco



Δεκαετία  '70





































Δεκαετία  '80




























Μερικές ιστορικές διαφημίσεις από την Αμερικανική αγορά